vineri, 25 iunie 2010

Carrefour a fost “facuta” de un consumator istet. Cu 1 miliard…

“Platim de 10 ori diferenta!”… Si au platit-o!

Mulţi dintre noi am văzut pe diverse panouri publicitare din oraş mesajul „Dacă găsiţi în altă parte mai ieftin, plătim de 10 ori diferenţa!” Promoţia aparţine lanţului de magazine Carrefour, prezent şi în Constanţa printr-un magazin care, la rândul lui, susţine aceeaşi campanie. Această strategie de marketing a atras atenţia multor clienţi ai hypermarketului, care au flat ulterior că în spatele promoţiei este ascuns un regulament aspru, astfel încât, şansele de a primi suma ce reprezintă de 10 ori diferenţa de preţ a unui produs achiziţionat sunt practic nule. Astfel, cel care are de câştigat din această campanie este comerciantul, şi mai puţin cumpărătorul. Dintotdeauna a existat o concurenţă acerbă între hypermarketuri. Zilnic suntem asaltaţi cu promoţii care mai de care mai incitante, scopul fiind atragerea cât mai multor clienţi, şi implicit realizarea unui profit cât mai ridicat, mai ales acum, în perioadă de criză. Bonusuri, premii, cadouri, reduceri, toate acestea se află acum în oferta hypermarketurilor din Constanţa, printre care şi campania „Dacă găsiţi în altă parte mai ieftin, plătim de 10 ori diferenţa!”. La demararea acestei campanii, s-au găsit şi unii cetăţeni cu spirit „întreprinzător”, care au făcut adevărate averi prin încasarea acestei diferenţe de preţ. „În urmă cu ceva timp, un consumator mi-a destăinuit faptul că, la începutul promoţiei ‹Dacă găsiţi în altă parte mai ieftin, plătim de 10 ori diferenţa!› de la Carrefour, şi-a pus la cale un bun plan pentru a câştiga nişte bani. Acesta şi-a trimis familia, formată din patru membri, în toate magazinele mari din oraş, cu scopul de a cumpăra produse ce se găseau şi pe rafturile din Carrefour, dar la preţuri mai mici, reuşind performanţa de a se îmbogăţi cu un miliard lei vechi într-un timp foarte scurt. Probabil, realizând dezavantajul acestei campanii, regulamentul de aplicare a sa este acum cu totul altul”, a declarat directorul Oficiului Judeţean pentru Protecţia Consumatorului(OJPC) Constanţa, Dionisie Culeţu. La ora actuală, şansele de a recupera diferenţa de preţ expusă în campanie sunt practic nule. Conform regulamentului afişat pe site-ul hypermarketului, clientul trebuie să fi găsit spre „comercializare în aceeaşi zi, acelaşi produs (aceeaşi marcă, tip, gencod produs-marcă de înregistrare), la un alt magazin cu acelaşi obiect de activitate, situat în acelaşi oraş şi cu suprafaţa de vânzare mai mare de 2.500 m˛, în aceeaşi zi în care a achiziţionat un produs din Carrefour, însă la un preţ inferior celui practicat în magazinul Carrefour”. Foarte puţini ştiu însă că există un regulament şi, cu atât mai mult, că acesta este disponibil pe site-ul hypermarketului. Considerându-se traşi în piept, tot mai mulţi constănţeni au reclamat la OJPC Constanţa lipsa de informare în ceea ce priveşte campania „Dacă găsiţi în altă parte mai ieftin, plătim de 10 ori diferenţa!”. Inspectorii OJPC au constatat că hypermarketul este „acoperit” de regulamentul promoţiei, însă vor încerca să obţină o modificare a regulilor. „Această promoţie a fost bună la început, acum nu reprezintă decât o vânătoare între hypermarketuri. Am stabilit o întâlnire cu directorii magazinelor care au acest gen de promoţii să vedem ce facem în privinţa acestui regulament, pentru a nu mai induce în eroare clienţii”, a mai spus Dionisie Culeţu.