sâmbătă, 18 august 2007

Romanii si calculatorul


Am stat si am urmarit vreme de cateva saptamani reality-show- urile de la Prima TV, gen Super Nanny, O vreau pe mama inapoi, Curat murdar etc, e distractiv sa te uiti la ce nu fac unii dintre conationalii nostri pentru a-si vedea moaca si odraslele la TV. Apropo, oare ii plateste cineva ca sa se faca de ras in halul acela in fata unei intragi tari? S-au poate ca ei considera ca celebritatea dobandita in urma aparitiei TV este mai importanta decat injosirea publica. Dar sa lasam asta, fiecare are dreptul sa faca ce vrea... In fine, sa revin la titlul acestui post. In toate emisiunile pe care le-am vazut am observat un element comun, si anume: fie ca stai intr-o casa de chirpici si ca ai noroi in curte, iar apa o iei de la 15 km departare, fie ca stai la bloc, ingramadit cu cei 6 copii ai tai in 2 camere si nu ai de nici unele, nici unei familii din cate am vazut, si am vazut multe emisiuni, nu ii lipseste, o da....!!, COMPUTERUL PERSONAL, si....conectarea la INTERNET! Adica, ori cat de sarac ai fii si oricat de obidit, daca si calculatorul si internetul iti lipsesc, pai atunci nu ai de nici unele! nu esti in randul lumii! Acum, eu nu vreau sa contest dorinta oamenilor de a le oferi copiilor tot ce e mai bun si, cred ei, util pentru odrasle ( poate ca ei considera ca daca copilul are calculator si internet e realizat pe viata, iese un mic savant din el), dar as vrea sa evidentiez faptul ca in afara de Messanger, Fifa, Counter Strike, ascultat manele si vazut filme cu Jackie Chan, si, poate, de descarcat un referat, asta, in cele mai fericite cazuri, calculatorul nu cred ca reprezinta pentru ei si altceva. Am vazut cateva statistici, si se pare ca Romania este pe un loc destul de fruntas in lume la detinerea de calculatoare si conexiuni la internet. Dar oare, ce procent din acesti "internauti ai patriei" stiu sa caute o informatie pe internet, sa zicem despre incalzirea globala sau despre scrierile lui Eliade..

Traim in Romania, si asta ar trebui sa ne dea de gandit