Niciun oras din Romania nu a reusit sa se claseze in topul 150 al destinatiilor turistice cele mai apreciate din lume, realizat de compania de cercetare a pietei Euromonitor International.
Operatorii autohtoni din turism considera ca este posibil ca Bucurestiul sa se transforme intr-un punct de atractie turistica la nivel mondial, insa in urmatorii patru-cinci ani. Aceasta daca se vor rezolva unele probleme mai vechi precum renovarea centrului istoric, organizarea de trasee si puncte de informare turistica.
In timp ce orase precum Moscova, Budapesta sau Varsovia se situeaza intre primele 50 de orase turistice ale lumii, Bucurestiul lipseste din topul celor mai vizitate orase la nivel mondial.
La realizarea ierarhiei oraselor cele mai active din punct de vedere turistic, analistii companiei de cercetare Euromonitor au luat in calcul numarul de intrari ale turistilor straini. Potrivit cercetarii, Budapesta sau Varsovia au ocupat pozitiile 29, respectiv 36 din totalul de 150 de orase incluse in top, in timp ce Bucurestiul lipseste cu desavarsire din ierarhie.
Operatorii autohtoni din turism considera ca sunt multe si vechi conditiile care ar trebui indeplinite pentru ca Bucurestiul sa intre macar in top 150 al destinatiilor, vestea buna fiind ca acestea nu sunt si de nerezolvat. Chiar si asa, dupa cum apreciaza Nicolae Demetriade, presedintele Happy Tour, cea mai mare agentie de turism locala, Bucurestiul nu poate aspira decat la o pozitie codasa in acest clasament la care acum doar viseaza.
"Probabil ca vom accede, dar undeva la coada listei", a declarat pentru "Adevarul" seful Hapyy Tour, care spune ca pentru aceasta trebuie finalizate lucrarile la centrul vechi al Bucurestiului, realizate trasee si puncte de informare turistice.
Pentru ca nu de obiective turistice ducem lipsa, ci de punerea lor in valoare. "Americanii au cate o piatra de aratat si lumea sta la coada sa o vada. Noi avem atatea lucruri de care s-ar putea vorbi la modul real, dar trecem nepasatori pe langa ele. E trist ca nici la ora actuala nu avem un tur al Capitalei", puncteaza Demetriade.
Turismul de afaceri, principala sansa
"Lipsa unui centru istoric este una dintre marile dezamagiri pe care le intalneste un turist strain in Romania", declara la randul sau Razvan Teodorescu, directorul comercial al Atlantic Tour, agentie specializata pe incoming. Pentru acesta insa, tarifele reprezinta cel mai mare dezavantaj competitiv al ofertei autohtone pe piata de profil.
"In primul rand, Romania este o destinatie extrem de scumpa pentru ceea ce ofera. Turisti straini avem, dar nu atati de multi pe cat am putea", declara Teodorescu. Acesta explica faptul ca pe plan international s-a creat "impresia ca Romania este o destinatie ieftina, astfel incat potentialii turisti sunt din start dezamagiti si trec la o alta oferta, cu atat mai mult cu cat Romania nu este o destinatie «pe buzele tuturor»".
sursa